Wniosek III Liceum Ogólnokształcącego im. płk. Dionizego Czachowskiego w Radomiu o przyznanie dofinansowania na rok 2025 w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 został pozytywnie zaakceptowany i z początkiem kwietnia otrzymaliśmy 15 tys. PLN (12 tys. PLN to dotacja celowa z Ministerstwa Edukacji, zaś 3 tys. PLN to wkład własny Organu Prowadzącego).
Otrzymane dofinansowanie przeznaczymy na zakup nowości wydawniczych do naszego szkolnego księgozbioru oraz organizację spotkania autorskiego z twórcą literackim w naszej szkole.
W ramach realizacji Programu każdy oddział naszego liceum wykona inny projekt edukacyjny z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej. Ponadto, będziemy współpracować z Miejską Biblioteką Publiczną oraz Biblioteką Pedagogiczną w Radomiu oraz promować czytelnictwo wśród członków społeczności szkolnej III Liceum w Radomiu i w środowisku lokalnym, w tym m. in. w wybranych szkołach podstawowych.
Program, który będziemy realizować do końca grudnia 2025 roku, przyczyni się do powiększenia i zaktualizowania księgozbioru biblioteki szkolnej, poza tym dzięki udziałowi w Programie uczniowie będą mogli rozwinąć swoje pasje i zainteresowania, a wśród nich oczywiście te czytelnicze.
Zachęcamy do obserwowania zakładki dotyczącej realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025.
W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 uczniowie klasy 4B - pod opieką p. Agnieszki Czaj, wychowawcy klasy oraz nauczyciela języka polskiego - w październiku 2025 roku wykonali projekt edukacyjny pt. "Zwiedzamy wirtualne muzea i poznajemy szkolny księgozbiór dotyczący sztuki".
Uczniowie stworzyli prezentację przy wykorzystaniu programu Canva, w której przybliżyli twórczość takich malarzy, jak: Pablo Picasso, Leonardo da Vinci, Vincent van Gogh, Claude Monet, Jacek Malczewski, Salvador Dali, Paul Cezanne i Henri de Toulouse-Lautrec. Co ważne, uczniowie, podejmując temat muzeów wirtualnych, przedstawili całą prezentację w taki sposób, jakby widz, istotnie, zwiedzał poszczególne sale muzeum i podziwiał zawieszone na jego ścianach dzieła sztuki.
Mamy nadzieję, że prezentacja przygotowana przez uczniów klasy 4B zachęci Was nie tylko do sięgnięcia po dostępne w naszej bibliotece szkolnej książki poświęcone sztuce, ale także do samodzielnego odkrywania muzeów wirtualnych i poznawania ich równie wirtualnych zbiorów.
Prezentację przygotowaną przez uczniów klasy 4B można obejrzeć TUTAJ lub poniżej w postaci screenów poszczególnych slajdów.
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025.
W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 uczniowie klasy 4H - pod opieką p. Izabeli Wilk, wychowawcy klasy oraz nauczyciela języka angielskiego - we wrześniu 2025 roku wykonali projekt edukacyjny pt. "Czytamy literaturę anglojęzyczną dostępną w bibliotece szkolnej".
Uczniowie zaprezentowali okładki oraz krótkie opisy poszczególnych książek zachęcające do lektury.
Mamy nadzieję, że prezentacja przygotowana przez uczniów klasy 4H zachęci Was do sięgnięcia po książki anglojęzyczne i samodzielnego doskonalenia umiejętności czytania książek w języku angielskim.
Prezentację przygotowaną przez uczniów klasy 4H można obejrzeć TUTAJ lub poniżej w postaci screenów poszczególnych slajdów.
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025.
W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 uczniowie klasy 1A - pod opieką p. Macieja Gosa, wychowawcy klasy - w czerwcu 2025 roku wykonali projekt edukacyjny pt. "Lektura książek medycznych inspiracją do promocji zdrowego stylu życia".
Uczniowie wykonali prezentację, która przybliża odbiorcom tematykę wybranych książek medycznych dostępnych w zbiorach naszej szkolnej biblioteki.
Mamy nadzieję, że ta prezentacja przygotowana przez uczniów klasy 1A zachęci Was do sięgnięcia po takie książki, jak: "Mała encyklopedia medycyny", "Domowy poradnik medyczny", "Nauka o chorobach wewnętrznych" czy też "Encyklopedia zdrowia".
Prezentację przygotowaną przez uczniów klasy 1A można obejrzeć TUTAJ lub poniżej w postaci screenów poszczególnych slajdów.
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025.
W czerwcu 2025 roku uczniowie klasy 1C, pod opieką wychowawcy klasy - p. Niny Sienkiewicz oraz nauczyciela języka francuskiego - p. Małgorzaty Mazur, zrealizowali projekt edukacyjny zatytułowany "Księgozbiór biblioteczny inspiracją do czytania literatury i prasy francuskojęzycznej". Projekt został zrealizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Uczniowie napisali zarówno w języku polskim, jak i francuskim, krótkie recenzje wybranych książek francuskojęzycznych dostępnych w bibliotece szkolnej. Poniżej można przeczytać teksty uczniów poświęcone między innymi takim dziełom literackim, jak: "Mały Książę" Antoine`a de Saint-Exypéry`ego, "Trzej Muszkieterowie" Aleksandra Dumasa, "Nędznicy" Victora Hugo, "Mikołajek" René Goscinny`ego i Jeana-Jacquesa Sempégo, a także "Kot w butach" Charlesa Perraulta. Mamy nadzieję, że zaprezentowane poniżej recenzje zachęcą naszych uczniów do lektury poszczególnych dzieł literackich.
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025.
Strona 1 z 3
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec