WYNIKI KONKURSU

25 października 2022 roku ogłosiliśmy zwycięzców szkolnego konkursu na najlepszą recenzję książki zorganizowanego z okazji Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych.

I miejsce zajęła Arletta Słomka z klasy 1A, która napisała recenzję książki Edyty Prusinowskiej pt. "Opowiem o tobie gwiazdom".

II miejsce zajęła Paulina Zagożdżon z klasy 2A za recenzję książki Mikki Daughtry i Rachel Lippincott pt. "Teraz i na zawsze".

III miejsce zajęła Zofia Gospodarczyk z klasy 1E za recenzję książki Colleen Hoover pt. "It ends with us".

Zwyciężczynie konkursu otrzymały od Dyrektora Szkoły Pana Norberta Sałudy pamiątkowe dyplomy oraz nagrody książkowe ufundowane przez Radę Rodziców przy III Liceum w Radomiu.

Serdeczne gratulacje!!!

Jednocześnie informujemy, że nagrodzone prace zostaną opublikowane w kolejnych numerach gazetki szkolnej "CzachPress". Już teraz zapraszamy do lektury.

   

 

Regulamin konkursu

ogłoszonego z okazji Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych

Październik 2022

1. Organizatorami konkursu są Agnieszka Popiel oraz Katarzyna Witaszek – nauczyciele bibliotekarze III LO w Radomiu.

2. Regulamin konkursu dostępny jest w bibliotece szkolnej, na facebooku biblioteki szkolnej oraz w wiadomości wysłanej przez organizatora do uczniów szkoły za pośrednictwem dziennika elektronicznego.

3. Konkurs skierowany jest do uczniów III LO w Radomiu.

4. Celem konkursu jest zachęcenie do aktywności twórczej, rozwijanie umiejętności pisarskich, promocja szkolnych talentów literackich, propagowanie czytelnictwa oraz korzystania z biblioteki szkolnej.

5. Konkurs polega na napisaniu recenzji książki oraz dostarczeniu jej do organizatora.

6. Praca powinna mieć co najmniej 300 słów.

7. Praca powinna posiadać tytuł oraz dane dotyczące jej autora (imię, nazwisko, klasa).

Regulamin konkursu
ogłoszonego z okazji Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych
Październik 2018

1. Organizatorami konkursu są Agnieszka Popiel oraz Katarzyna Witaszek – nauczyciele bibliotekarze III LO w Radomiu.

2. Regulamin konkursu dostępny jest w bibliotece szkolnej, na stronie internetowej szkoły oraz na facebooku biblioteki szkolnej.

3. Konkurs skierowany jest do uczniów III LO w Radomiu.

4. Celem konkursu jest zachęcenie do aktywności twórczej, rozwijanie umiejętności pisarskich, promocja szkolnych talentów literackich, propagowanie czytelnictwa oraz korzystania z biblioteki szkolnej.

20 marca 2018 roku został przeprowadzony w naszym liceum Konkurs recytatorski poezji Zbigniewa Herberta, Patrona 2018 Roku, ogłoszony z okazji Światowego Dnia Poezji. Celem konkursu było rozwijanie zdolności recytatorskich uczniów, popularyzacja poezji Zbigniewa Herberta, rozbudzanie wrażliwości na piękno języka poetyckiego, upowszechnianie kultury żywego słowa, zachęcanie uczniów do występów publicznych, promocja talentów recytatorskich oraz kształtowanie umiejętności autoprezentacji.

Konkurs polegał na recytacji dowolnie wybranego wiersza autorstwa Zbigniewa Herberta, a wystąpienia uczestników były oceniane pod względem doboru repertuaru, dykcji, interpretacji oraz ogólnego wyrazu artystycznego.

Konkurs otworzył Wicedyrektor Szkoły, p. Wojciech Chrzanowski. W konkursie wzięło udział 12 uczniów z III Liceum Ogólnokształcącego im. płk. Dionizego Czachowskiego w Radomiu oraz z V Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Romualda Traugutta w Radomiu.

Regulamin konkursu recytatorskiego poezji Zbigniewa Herberta, Patrona 2018 Roku,
ogłoszonego z okazji Światowego Dnia Poezji

 

1.Organizatorami konkursu dla uczniów radomskich szkół ponadgimnazjalnych są nauczyciele III Liceum Ogólnokształcącego im. płk. Dionizego Czachowskiego w Radomiu: mgr Małgorzata Borudzińska-Frąk – nauczyciel języka polskiego, mgr Agnieszka Czaj – nauczyciel języka polskiego oraz mgr Agnieszka Popiel – nauczyciel bibliotekarz.

2.Regulamin konkursu dostępny jest w bibliotece szkolnej III LO w Radomiu, na stronie internetowej III LO w Radomiu oraz na facebooku biblioteki szkolnej III LO w Radomiu.

3.Celem konkursu jest rozwijanie zdolności recytatorskich uczniów, popularyzacja poezji wśród młodzieży, a w szczególności poezji Zbigniewa Herberta, rozbudzanie wrażliwości na piękno języka poetyckiego oraz upowszechnianie kultury żywego słowa, zachęcanie uczniów do występów publicznych, uczenie rywalizacji w przyjaznej atmosferze, promocja talentów recytatorskich oraz kształtowanie umiejętności autoprezentacji.