Zapraszamy do czynnego udziału w programie Polska Stolica Recyklingu 2023! Polska Stolica Recyklingu jest realizowana z projektami Elektryczne Śmieci i EKOzwroty.

Główną ideą Programu jest edukacja ekologiczna społeczeństwa o:

- prawidłowym postępowaniu ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym (ZSEiE),

- funkcjonowaniu gospodarki obiegu zamkniętego.

Główna nagroda w kwocie 50.000 zł trafi do instytucji, która zbierze największą liczbę punktów za nadanie EKOzwrotów.

Uczniowie III LO, Rodzice, Przyjaciele naszej szkoły oraz Grono Pedagogiczne! Na załączonych zdjęciach są podane wszystkie informacje. Po więcej informacji zapraszamy do koordynatorek projektu: Pani Katarzyny Sztobryn oraz Pani Ilony Rzepkowskiej.

https://szybkiezwroty.pl/pl/EKOzwroty - link do wysyłania EKOzwrotów

     

Niezmiernie miło jest nam poinformować, że dwa zespoły uczniów z naszej szkoły wzięły udział w projekcie "Make it clear - educating young people against disinformation online" realizowanym przez konsorcjum, które tworzą NASK-PIB, Latvian Internet Association oraz Save the Children Romania, w ramach programu Komisji Europejskiej Kreatywna Europa.

Pierwszy zespół w składzie: Zuzanna Gawlik 3h, Adam Kwaliński 3g oraz Filip Kwaliński 1c zakwalifikowali się do międzynarodowego creathonu „Empowering Truth: Teens in Digital World” i razem z opiekunami, p. Magdaleną Makarską i p. Adrianem Tąderem, pojadą na wielki finał, który odbędzie się 27.11.2023 w Google Campus w Warszawie.

Drugi zespół: Oliwia Zawada, Anna Lis, Aleksandra Osmólska oraz Karolina Luty z klasy 2h znajduje się na liście rezerwowych i z decyzją o ich starcie w wydarzeniu czekamy do 7 listopada.

Serdecznie dziękujemy za pomoc naszym paniom anglistkom, p. Annie Maziarskiej oraz p. Izabeli Wilk, za pomoc w przygotowaniu uczniów.

Creathon to wyjątkowa szansa na współpracę w międzynarodowym środowisku, okazja, aby poznać młode, zaangażowane osoby z różnych krajów, aktywnie i twórczo spędzić czas w stolicy Polski, a także odegrać istotną rolę w tworzeniu bezpiecznego cyfrowego świata. Podczas wydarzenia uczniowie będą tworzyć kreatywne rozwiązania, które wspierać będą Ich prawa w Internecie.

Aby zakwalifikować się do Creathonu uczniowie musieli nagrać 4 minutowy film, na którym widać wszystkich uczestników grupy i w języku angielskim odpowiadają na następujące pytania:

• Opowiedzcie, jak to się stało, że postanowiliście razem wziąć udział w Creathonie?
• Jakie podstawowe prawa powinni mieć młodzi ludzie w internecie?
• Jakie prawa uważacie za najważniejsze?
• Jakie nowe zastosowania możecie wymyślić dla gumki do ścierania? Zachęcamy do obejrzenia filmu pierwszej zakwalifikowanej grupy.

Link do filmu

ERASMUS+ teachers’ project - „Emotional Intelligence”, Lisbon - September 2023

Lisbon greeted us – Katarzyna Wesołowska and Agnieszka Bednarczyk, two teachers of English from III Colonel Czachowski Grammar School in Radom, with summer weather and full sunshine. After accommodating, we started exploring the neighbourhood and the city centre. The next day, we went to Cascais – a tourist attraction on a train ride from Lisbon. In the evening we finally met our mentor and trainer - Filipa Marques, and four other participants of the course – two ladies from Finland (Anne and Taija) and two girls from Bulgaria (Alexandriya and Janet). We had an official welcome dinner consisting of typical Portuguese dishes and desserts. Yummy!

Starting from Monday, we followed a routine of having training sessions from 9 a.m. to 1 p.m. in a hotel walking distance away from our accommodation place and doing sightseeing in the afternoons and evenings. Every day, Filippa greeted us with a big smile on her face, some good words, and a bunch of theoretical information on emotional intelligence combined with some practice. She was well-prepared and eager to get us involved in the process of training as much as possible. Every morning, we were told a short story by Filipa to illustrate what she would teach us that day. We were also shown how to bring some aspects of the vast knowledge of emotional intelligence into the classroom. The practical part of the training gave us a lot to think about, not only in the context of our work but also in personal aspects. To our surprise, there were some tough moments to deal with. We also had some dancing warm-ups Anne gave us, especially in a critical moment of feeling sleepy.

In the afternoons we had a unique opportunity to do Lisbon sightseeing the way we felt right. One day, we were taken on an hour-long tour of Lisbon by tuk-tuks. It turns out that tuk-tuks are pretty popular in Lisbon as a tourist attraction. Once, the four of us – the Polish and the Finnish teachers - took a trip to Sintra, where we got lucky enough to be led by a history professor who introduced us to the story of founding Sintra. As participants in the Emotional Intelligence project, we got a voucher for a free boat cruise, bus ride tours as well as tram tours.

Our final day of emotional intelligence training ended with the official photos, receiving certificates, making Porto farewell toast, hugs, and wishes.

Lisbon bid us goodbye with a beautiful, pink sunrise as our flight took off from Humberto Delgado Airport around 7:20 a.m.

     

20 października 2023 roku uczniowie klasy 2F uczestniczyli w podsumowaniu projektu Active Development. Na początku roku uczniowie z naszej szkoły aplikowali do tego projektu poprzez stworzenie gry, w której łączyli ze sobą i praktycznie wykorzystywali sport oraz umiejętności miękkie. Czworo uczniów klasy 2F: Julia Adamczyk, Natalia Fortuna, Wiktoria Skalska oraz Maciej Alberski wygrało tygodniowy wyjazd do Portugalii. Podczas dzisiejszego wydarzenia Natalia oraz Maciej mieli możliwość aktywnego udziału w zorganizowanym podsumowaniu projektu. Natalia prezentowała swoje wspomnienia z wyjazdu, zaś Maciej był członkiem panelu dyskusyjnego. Bardzo cieszymy się ze współpracy z organizacją MyFuture, która umiejętnie i skutecznie wspiera młodzież w efektywnym łączeniu nauki szkolnej z planowaną karierą zawodową.

Zdjęcia z podsumowania projektu można oglądać w dziale Galeria. - TUTAJ

Miło nam poinformować, że uczennica naszego liceum, Nikola Piasek (klasa 2F), otrzymała stypendium naukowe w ramach projektu dla młodzieży szczególnie uzdolnionej. Nikola prowadziła działania dotyczące problemów współczesnego świata łączące geografię i język angielski. Efektem jej prac jest artykuł zatytułowany "Problemy dzisiejszego świata". Zachęcamy do lektury.